вторник, 13 марта 2018 г.

Що таке STEM-освіта


STEM-освіта – це низка чи послідовність курсів або програм навчання, яка готує учнів до успішного працевлаштування, до освіти після школи або для того й іншого, вимагає різних і більш технічно складних навичок, зокрема із застосуванням математичних знань і наукових понять.

STEM (S - science, T - technology – Е-engineering – М-mathematics). Акронім STEM вживається для позначення популярного напряму в освіті, що охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering) та математику (Mathematics). Це напрям в освіті, при якому в навчальних програмах посилюється природничонауковий компонент + інноваційні технології. Технології використовують навіть у вивченні творчих, мистецьких дисциплін.
Наприклад, за кордоном музикантів навчають не тільки музикувати, але і використовувати комп'ютерні програми для створення музичних творів.
Чому STEM-освіта так актуальна? Стрімка еволюція технологій веде до того, що незабаром найбільш популярними та перспективними на планеті фахівцями стануть програмісти, IT-фахівці, інженери, професіонали в галузі високих технологій і т.д. У віддаленому майбутньому з'являться професії, про які зараз навіть уявити важко, всі вони будуть пов'язані з технологією і високо технологічним виробництвом на стику з природничими науками. Особливо будуть затребувані фахівці біо- та нано-технологій.
Постає питання - як підготувати таких фахівців? Навчання - це не просто передача знань від учителя до учнів, це спосіб розширення свідомості і зміни реальності.
У STEM-освіті активно розвивається креативний напрямок, що включає творчі та художні дисципліни (промисловий дизайн, архітектура та індустріальна естетика і т.д.). Тому що майбутнє, засноване виключно на науці, навряд чи когось порадує. Але майбутнє, яке втілює синтез науки і мистецтва, хвилює нас вже зараз. Саме тому вже сьогодні потрібно думати, як виховати кращих представників майбутнього.
На думку американських вчених спроба активізувати освіту тільки в напрямку науки без паралельного розвитку Arts-дисциплін може призвести до того, що молоде покоління позбудеться навичок креативності.
У штаті Массачусетс, наприклад, прийнято законодавство, яке зобов'язує проводити рейтинг шкіл не тільки за рівнем виконання учнями стандартних тестів, але також і по тому, наскільки навчальний план кожної школи сприяє посиленню креативності учнів. Так званий «індекс креативності».
Освіта в галузі STEM є основою підготовки співробітників в області високих технологій. Тому багато країн, такі як Австралія, Китай, Великобританія, Ізраїль, Корея, Сінгапур, США проводять державні програми в галузі STEM-освіти.
Впровадження STEM-освіти змінить економіку нашої країни, зробить її більш інноваційною та конкурентоспроможною. Адже за деякими даними залучення тільки 1% населення до STEM- професій підвищує ВВП країни на $50 млрд. А потреби у STEM-фахівцях зростають у 2 рази швидше, ніж в інших професіях, тому що STEM розвиває здібності до дослідницької, аналітичної роботи, експериментування та критичного мислення.



5 питань про STEM-освіту: що воно таке і чому змінює долю наших дітей
Що з себе представляє STEM освіта, якими принципами керується дана методика і які несе переваги. У цій статті ми дамо відповіді на п’ять основних питань, які виникають у зацікавлених батьків.
Що таке STEM-освіта?
Абревіатура STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). Саме ці напрями лежать в основі даної методики освіти. При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення грає практичне застосування отриманих знань. Дитина не просто знайомиться з новими напрямами розвитку точних наук та інженерії, а вчиться реалізовувати вивчене на практиці. Учні отримують практичні навички, що можуть зробити наше життя простіше, наприклад створення «розумного дому».
В Україні тематика STEM освіти також набирає популярності. Навіть існує державна установа – Інститут модернізації змісту освіти, що зазначає важливість STEM освіти для України та працює над впровадженням даної методики в освітніх закладах.
Чим STEM відрізняється від звичайної спеціалізованої школи?
По-перше, змінюється звична для нас форма викладання, коли урок побудований навколо вчителя. За STEM методикою, в центрі уваги знаходиться практичне завдання чи проблема. Учні вчяться знаходити шляхи вирішення не в теорії, а прямо зараз шляхом спроб та помилок.
Крім того, вже починаючи з ранніх етапів навчання, у класі використовуються спеціалізовані інструменти: наприклад програми з комп’ютерної анімації такі як CAD. Зазвичай діти починають знайомство з такими програмами на перших курсах університету, але за методикою STEM – вже у старшій школі.
Які навички отримує дитина в процесі навчання?
На відміну від класичної, в нашому розумінні, освіти, за STEM дитина отримує набагато більше автономності. На процес навчання набагато менше впливають стосунки, що склалися між учнем та вчителем, що дає можливість більш об’єктивно оцінювати прогрес. За рахунок такої автономності, дитина вчиться бути самостійною, приймати власні рішення та брати за них відповідальність.  Навички критичного мислення та глибокі наукові знання отримані в результаті навчання за STEM, дозволяють дитині вирости новатором – двигуном розвитку людства.
Які перспективи для дитини, що навчалася за методикою STEM?
Вже зараз відчувається недостача спеціалістів сфер STEM. Згідно досліджень організації Change the Equation, у Сполучених Шатах на одного потенційного працівника в середньому припадає 1,7 відкритих вакансій у галузях STEM. При цьому конкуренція в інших галузях складає приблизно 4,1 кандидата на одну позицію.
stem-statistics
Бюро статистики робочої сили Сполучених Штатів стверджує, що до 2018 року попит на спеціалістів сфер STEM буде розподілятися наступним шляхом:
stem-statistics-by branch
При чому такі тенденції спостерігаються й в інших розвинених країнах, таких як Великобританія та Німеччина, де також відчутна недостача спеціалістів за такими напрямами, як математика, природничі науки, комп’ютерні науки та технології.

STEM - ОСВІТА : ПРОБЛЕМИ ТА НАПРЯМКИ ВПРОВАДЖЕННЯ.
Запорукою успішного економічного розвитку України та її конкурентоспроможності є висококваліфіковані фахівці, особливо у виробничих сферах найбільший дефіцит спостерігається за такими професіями як інженери-технологи та конструктори. Стрімко зростає попит на ІТ-спеціалістів. Водночас, за даними різних досліджень, близько 70% учнів випускних класів не знають ким би хотіли працювати.
STEM-освіта (англійською – Science, Technology, Engineering, Math, що в перекладі означає науку, технології, інженерію та математику) – це низка чи послідовність курсів або програм навчання, яка готує учнів до успішного працевлаштування, до освіти після школи або для того й іншого, вимагає різних і більш технічно складних навичок, зокрема із застосуванням математичних знань і наукових понять.
STEM-освіта передбачає формування критичного мислення та навичок дослідницької діяльності.
STEM-освіта - це створення умов щодо збалансованого гармонійного формування науково-орієнтованої освіти на основі модернізації математично-природничої та гуманітарних профілів освіти.
STEM — це великий вибір можливостей професійного розвитку, надання учням доступу до технологій. Сьогодні, коли світ перетинається комп’ютерними мережами, діти створюють цифровий контент, обмінюються ним та використовують його в великих масштабах. Вони запускають веб-сайти, знімають фільми на телефони, створюють власні ігри.
STEM-технології вимагають від учнів великих здібностей до критичного мислення, вміння працювати як в команді так і самостійно. В нашій школі при вивченні багатьох дисциплін та фізики безпосередньо вже зроблені перші кроки впровадження системи навчання STEM, як в урочній роботі так і в позашкільній — це інтерактивні уроки, олімпіади різних рівнів, діяльність Малої Академії наук, участь учнів у різноманітних проектах, конкурсах та заходах STEM-освіта ставить перед учителями завдання інтеграції навчальних предметів, забезпечення тісного взаємозв’язку суміжних наук у процесі навчання. Інтегровані заняття спонукають до осмислення й пошуку причинно-наслідкових зв’язків, до розвитку логіки, мислення, комунікативних здібностей.
        Одне з основних завдань, яке повинен розв’язувати вчитель – це організація та підтримка цілеспрямованої пізнавальної діяльності учнів, формування у них умінь та навичок здійснювати наукові дослідження. Головна мета науково-орієнтовної освіти школярів – це створення системи навчання на основі компетентнісного підходу, яка орієнтована на самореалізацію особистості молодого науковця. На уроках фізики учні не є пасивними спостерігачами,а  є пошуковцями, творцями нового, тому вони краще запам’ятовують те що «відкрито» ними самими. Використовуючи елементи STEM-технології вчитель створює для дітей такі можливості, які дозволяють їм бути більш активними, зацікавленими у власній освіті.            Працюючи в сучасній школі вчитель повинен чітко усвідомлювати, що STEM-освіта об’єднує в собі міждисциплінарний та проектний підхіди, основа якого є інтеграція природничих наук в технології, інженерну майстерність та математику. Вивчення навчального матеріалу повинно відбуватися по темам, які поєднують декілька предметів, матеріал яких тісно пов’язаний між собою та мають практичне застосування.
STEM-освіта за допомогою практичних занять демонструє дітям можливість застосування науково-технічних знань в реальному житті. На кажному уроці учні планують, розробляють моделі сучасної індустрії. Створюють проекти, намагаються запропонувати власну модель. Аналізують, роблять висновки, пов’язують її з життєвими ситуаціями, з власним досвідом. Це дає їм можливість бути більш впевненими у власних можливостях, навчитися йти до власної мети, долати перешкоди, перевіряти свою роботу багато разів, але не зупинятися перед перешкодами.
Працюючи в групах учні вільно висловлюють власну думку, відстоюють її, вчаться правильно формулювати та презентувати свою роботу. Чим більше вони займаються практичною роботою, тим більше розкривають власні здібності та більше проявляють зацікавленість до технічних дисциплін. Це дає можливість правильно вибрати майбутню професію, навчитися розуміти складну термінологію, підготуватися до сприйняття життя.
Працюючи за основними напрямками STEM-освіти це дозволить сформувати в учнів найважливіші характеристики, які визначають компетентного фахівця:
уміння побачити проблему;
- уміння побачити в проблемі якомога більше можливих сторін і зв'язків;
- уміння сформулювати дослідницьке запитання і шляхи його вирішення;
- гнучкість як уміння зрозуміти нову точку зору і стійкість у відстоюванні своєї позиції;
- оригінальність, відхід від шаблону;
- здатність до перегруповування ідей та зв'язків;
- здатність до абстрагування або аналізу;
- здатність до конкретизації або синтезу;
- відчуття гармонії в організації ідеї.
Це дозволить наблизити зміст різноманітних сфер науково-технічної діяльності людського суспільства до навчального процесу.
МАН — це той заклад, де реалізується прагнення кожного учня розвинути свій інтелектуальний потенціал, адже для цього створені сприятливі умови. Розмаїття напрямів дає можливість проводити дослідження в різних сферах життєдіяльності. Готуючи дітей до роботи в заочному обласному МАНі та шкільному використовую різнобічні напрями діяльності, використовую різні організаційні форми роботи, які сприяють наближенню учнів до здобуття STEM-освіти.
Необхідно розвивати творче середовище для виявлення особливо обдарованих дітей. Надавати можливість розвивати їх здібності та підтримувати їх.
Навчання молодої інтелектуальної еліти, здатної успішно реалізовуватися в сучасному мінливому світі, неможливе без застосування інноваційних інформаційних та комунікаційних технологій, а отже — вільної орієнтації учнів в інформаційному просторі. Можливості застосування ІКТ у роботі з обдарованими дітьми на уроках фізики є одною із запорук успішного навчання. Одним із сучасних методів навчання – є метод проектів. Важливим сьогодні є збільшення виконання учнями практико-орієнтованих науково-дослідницьких проектів.
Уроки в школі за STEM-технологією дозволяють не тільки вивчати теоретичний матеріал, але і закріплювати знання за допомогою можливостей практичного застосування різноманітних завдань, які можуть бути настільки цікаві, що їх трудність не викликатиме неприйняття у учнів.
Одне з основних завдань сучасної школи – створити умови для різнобічного розвитку підростаючого покоління, забезпечити активізацію і розвиток інтелекту, інтуїції, легкої продуктивності, творчого мислення, рефлексії, аналітико-синтетичних умінь та навичок з урахуванням можливостей кожної дитини. Сучасні методи навчання забезпечують активну взаємодію учнів і вчителя в навчальному процесі. Особливо ефективним навчання є у формуванні комунікативних і мовленнєвих компетенцій школярів. Застосування технологій навчання: сприяє розвитку навичок критичного мислення та пізнавальних інтересів учнів; спонукає учнів виявляти уяву та творчість; розвиває вміння швидко аналізувати ситуацію створити комфортні умови навчання, за яких учень відчуває успішність, свою інтелектуальну досконалість, що робить продуктивним сам освітній процес.

STEM-освіта — це категорія, що визначає педагогічний процес як технологію формування та розвитку розумово-пізнавальних і творчих якостей учнів Рівень таких якостей визначає: конкурентоспроможність на сучасному ринку праці здатність і готовність до: – розв’язання комплексних задач (проблем) – критичного мислення – творчості – когнітивної гнучкості – співпраці – управління – здійснення інноваційної діяльності. Нормативна база Які документи регулюють упровадження STEM-освіти STEM-освіта заснована на міжтрандисциплінарних підходах: побудови навчальних програм різного рівня та окремих дидактичних елементів дослідження явищ і процесів навколишнього світу вирішення проблемно орієнтованих завдань.
У STEM поєднано міждисциплінарні практики та орієнтовані підходи до вивчення природничо-математичних дисциплін
      Водночас сукупність творчих, мистецьких дисциплін об’єднані загальним терміном — STEM and Arts. Серед актуальних напрямів: промисловий дизайн архітектура індустріальна естетика. Одначе останнім часом наголошують на важливості поєднання всіх дисциплін, на міждисциплінарному підході. Тому вживають ще акронім STEAM, де літера A = All — усі.
      Головна мета STEM-освіти – це реалізація державної політики з урахуванням нових вимог Закону України «Про освіту» задля: посилення розвитку науково-технічного напряму в навчально-методичній діяльності на всіх освітніх рівнях створення науково-методичної бази для підвищення творчого потенціалу молоді й професійної компетентності науково-педагогічних працівників.
     Ключові компетентності Нової української школи гармоніюють у системі STEM-освіти, створюючи основу для успішної самореалізації особистості і як фахівця, і як громадянина. Використання провідного принципу STEM-освіти — інтеграції — дає змогу здійснювати: модернізацію методологічних засад, змісту, обсягу навчального матеріалу предметів природничо-математичного циклу технологізацію процесу навчання та формування навчальних компетентностей якісно нового рівня якіснішу підготовку молоді до успішного працевлаштування та подальшої освіти.  STEM-орієнтований підхід до навчання є одним із актуальних напрямів модернізації та інноваційного розвитку природничо-математичного й гуманітарного профілів освіти. Такий підхід у школі сприяє: популяризації інженерно-технологічних професій підвищенню поінформованості про можливості кар’єри в інженерно-технічній сфері формуванню стійкої мотивації у вивченні дисциплін, на яких ґрунтується STEM-освіта.
    Запровадження STEM-навчання має відбуватися: у межах чинного законодавства на засадах особистісно зорієнтованого, діяльнісного і компетентнісного підходів без очікувань повного переходу до другого покоління Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти й нових навчальних програм за розуміння напрямів освітніх реформ задля більш якісного та сучасного навчання учнів поступово. Педагоги загальноосвітніх і позашкільних закладів провадять навчальну діяльність у 2017/2018 навчальному році відповідно чинних навчальних програм. Проте програма не обмежує творчу ініціативу — педагог застосовує: гнучкість у відборі та розподілі навчального матеріалу відповідно до потреб вихованців доцільні методи і засоби навчання (навчально-методичні комплекти, підручники, програми спецкурсів, посібники, аудіо-, відеоматеріали тощо).
Компетентнісна модель навчання
       Перехід до компетентнісної моделі навчання та впровадження нових методичних підходів передбачає: принципово нове цілепокладання у педагогічному процесі зміщення акцентів у навчальній діяльності з вузькопредметних на загальнодидактичні оновлення структури й змісту навчальних предметів спецкурсів тощо визначення та оцінювання результатів навчання через ключові й предметні компетентності учнів наскрізне STEM-навчання компетентнісно орієнтовані форми та методи навчання системно-діяльнісний підхід інноваційні, ігрові технології навчання технології case-study інтерактивні методи групового навчання проблемні методики з розвитку критичного і системного мислення тощо корегування змісту окремих тем навчальних предметів з акцентом на особистісно-розвивальні, ігрові методики навчання ціннісне ставлення до досліджуваного питання створення педагогічних умов для здобуття результативного індивідуального досвіду проектної діяльності та розробки стартапів.
   Особливою формою наскрізного STEM-навчання є інтегровані уроки/заняття, спрямовані на: встановлення міжпредметних зв’язків, що сприяють формуванню в учнів цілісного, системного світогляду актуалізацію особистісного ставлення до питань, що розглядають на уроці. Інтегровані уроки можна проводити двома шляхами: через об’єднання схожої тематики кількох навчальних предметів через формування інтегрованих курсів або окремих спецкурсів шляхом об’єднання навчальних програм таких курсів/предметів. Основа ефективності таких уроків/занять — чітке визначення мети і планування задля різнобічного представлення та розгляду певного об’єкта, поняття, явища з використанням навчальних засобів різних предметів. Особливість планування і проведення інтегрованих, бінарних уроків у тому, що їх може проводити як один учитель, так і кілька. Через складність координації діяльності педагогів інтегровані уроків необхідно планувати заздалегідь за участі всіх учителів паралелі.
    Якщо програмовий матеріал різних навчальних предметів можна інтегрувати в межах одного навчального дня — допустимо організовувати «тематичні дні», коли всі уроки за розкладом спрямовують на: реалізацію єдиної навчально-виховної мети досягнення конкретного результату. Задля залучення учнів до практичної діяльності доцільно: розширити діапазон організаційних форм та методів навчання, способів навчальної взаємодії надати пріоритет засвоєнню навчального матеріалу у процесі екскурсій, квестів, конкурсів, фестивалів, хакатонів, практикумів тощо.
   Для формування та перевірки предметних компетентностей учитель має спиратися на систему інтегрованих завдань, спрямованих на застосування учнями способів навчально-пізнавальної діяльності, знань, умінь і навичок для розв’язання певних задач у змодельованих життєвих ситуаціях.
Дослідно-проектна діяльність
      Це один з ефективних засобів формування компетентностей. Під час виконання навчальних проектів активізують інтегровану дослідницьку, творчу діяльність учнів, спрямовану на отримання самостійних результатів під керівництвом учителя. У процесі вивчення різних тем за дослідно-проектної діяльності: окремі учні або групи учитель розробляють навчальні проекти протягом певного часу управляє дослідно-проектною діяльністю учнів самостійно або разом із учителем обирають форму презентації, захисту отриманих результатів спонукає до пошукової діяльності проходять технологічний алгоритм від зародження інноваційної ідеї до створення комерційного продукту — стартапу — та його презентування допомагає визначити: – мету й завдання навчального проекту – орієнтовні методи/прийоми дослідницької діяльності – інформацію для розв’язання окремих навчально-пізнавальних завдань набувають соціальних компетенцій Оцінюють проектну діяльність індивідуально, за довільною системою.
     Під час виконання навчальних проектів виконують різнорівневі дидактичні, виховні та розвивальні завдання: учні набувають нових знань, умінь і навичок, які знадобляться в житті розвиваються мотивація та пізнавальні навички формується вміння самостійно орієнтуватися в інформаційному просторі, висловлювати власні судження, виявляти компетентність. У перспективі це сприяє зміні ціннісних пріоритетів та світоглядної позиції у молоді в бік формування відповідальної, соціально-активної, громадсько-патріотичної врівноваженої поведінки.
















Нормативні документи
Упровадження STEM-освіти окреслене у Плані заходів МОН України на 2016-2018 роки (затв. 05.05.2016). Основана нормативна підстава для втілення — це: закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про наукову та науково-технічну діяльність», «Про інноваційну діяльність» Укази Президента України: – «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року» (№ 344/2013 від 25.06.2013) – «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні» (№ 926/2010 від 30.09.2010) Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності (затв. наказом МОН України від 07.11.2000 № 522) рішення Колегії МОН України від 21.01.2016 (протокол № 1/1-4) «Про форсайт соціо-економічного розвитку України на середньострокову (до 2020 року) і довгострокову (до 2030 року) часових горизонтах (в контексті підготовки людського капіталу) наказ МОН України «Про проведення дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня за темою «Науково-методичні засади створення та функціонування Всеукраїнського науково-методичного віртуального STEM-центру (ВНМВ STEM-центр)» на 2017-2021 роки» від 17.05.2017 № 708.





















10 найбільш затребуваних професій в Україні в найближчому майбутньому
Першими, звичайно, стоять програмісти - цим нікого не здивували. Весь список виглядає так: 
1. Програмісти (С + +, Java)
Це зрозуміло - програмами користуються всі, а написати їх можуть одиниці. Ось за цими одиницями і полюють кращі вітчизняні та зарубіжні компанії. 
2. Технологи харчових виробництв
У будь-яку кризу найвигіднішим бізнесом залишається їжа і все, що з нею пов'язано. Цю потребу ніяк не обійти: житель великого міста не зможе жити натуральним господарством, як би не хотів. Додайте сюди ще свята, та й просто - під час кризи і політичної нестабільності для багатьох єдиним джерелом гарного настрою стає смачна їжа.
Ще один момент, про який воліють не говорити: практично всі великі виробники-харчовики в Україні - іноземні фірми. Відповідно, рівень технологій і зарплат там високий. Ну і, звичайно, традиційно аграрний склад розуму і нашої економіки в цілому залишає переробну промисловість в топовому сегменті. 
3. Інженери-будівельники
Будуються у нас майже при будь-якій економічній погоді. І хороший інженер знадобиться завжди. А дороги! А мости! Інженери-будівельники в числі найбільш дефіцитних фахівців. 
Перевізники
У транзитній країні, якою в силу географічних причин є Україна, хороші перевізники потрібні завжди.Транспорт буде розвиватися обов'язково! 
4. Архітектори
Українським архітекторам пощастило більше ніж їхнім італійським колегам - шансів таки побудувати запроектоване у них набагато більше. До того ж поруч неосяжна Росія, з якою немає мовного бар'єру, а там будівництв і замовників ще більше. 
5. Дизайнери офісів і інтер'єрів
Дихають в спину архітекторам їх найближчі колеги - дизайнери інтер'єрів. Шанс вижити в високій конкуренції буде тільки у тих, хто тримає руку на пульсі, знає і застосовує усі нові технології, а ще ...є архітектором.
Менеджери готельного бізнесу
Чемпіонат Євро-2012 всім показав, що готелів у нас мало, готельний бізнес розвинений слабко, середній і бюджетний сегменти відсутні взагалі. Це перспективний напрямок, враховуючи, що в Україну вже зайшли і ще будуть заходити міжнародні мережеві компанії. 
Бухгалтери, аудитори
Потрібні завжди. Тут і питань немає. Робота нервова, відповідальна, потрібна. Хоча щоб стати по-справжньому затребуваним професіоналом, доведеться заплатити якомусь асу за практику і вже потім вирушати на пошуки роботи. 
6. Менеджери з персоналу, рекрутери
Ось де зараз потрібні хороші психологи! Знайти хорошого фахівця, умовити його співпрацювати, мотивувати на роботу ... Так, до речі, є не тільки менеджери за наймом, але і менеджери по звільненню (негласно). Щоб керівники змогли залишитися в білих рукавичках, озвучує неприємну звістку спеціальна людина. У будь-якому випадку ринок рекрутингу буде тільки розвиватися, про що свідчить популярність різних курсів про психології управління . 
7. Інженери-енергетики
Держава не поспішає вкладати в цю галузь, зарплати там невисокі. Однак є приватний сектор, альтернативні енергоносії! І тут затребуваність подібних фахівців буде тільки підвищуватися. 
Юристи
Юристів зараз дуже багато, але хороших, як і раніше, мало. До речі, ця професія знову стане елітарною: держава з кожним роком все більше урізує бюджетні місця у вишах за цією спеціальністю. 
Маркетологи
"Якщо у вашій компанії є відділ маркетингу, то ніякого маркетингу у вас немає", - сенс цього жарту в тому, що кожен співробітник працює на імідж компанії на своєму місці.
Хто такий маркетолог? Людина, яка має придумати, як продати товар. Якщо починаються проблеми з реалізацією, він першим йде під ніж. Багато компаній взагалі уникають цієї паразитичної ланки. Однак тут, як не візьмися, втрутився Інтернет з його SMM - Social Media Marketing. З'ясувалося, що це річ потрібна, і що ніде цього не вчать. 
8. Журналісти
Бути журналістом - престижно. Можливо, це пов'язано з публічністю професії, бо зарплати тут невисокі, видань мало, конкуренція вражаюча. Високі зарплати у тих, хто пише на економічну, політичну або бізнес-тематику, але для цього треба бути спочатку фахівцем у своїй галузі, а вже потім журналістом. Досить бути профі у своїй справі і мати хороший склад, а решта додасться. Що роблять на факультетах журналістики? Розважають дітей еліти за їхні ж гроші. 
9. Технологи виробів легкої промисловості
Найбільш суперечливий пункт. Конкуренцію з Китаєм не витримати нікому. Однак крім мас-маркету існує ще елітний сегмент, і ось там технологи дуже потрібні. 
10. Фінансисти (спеціалізація "банківська справа")
Фінансисти - як поганки: скільки їх не косять, самі родяться. Щоб вижити і процвітати в цій області, потрібно мати природні задатки.


http://osvitanova.com.ua/ckeditor_assets/pictures/837/content_18194765_10209077431081571_6501606145064016815_n.jpg
1. Учитель
У 2030 році новітні технології дадуть учням можливість досліджувати дно Індійського океану або єгипетські піраміди, не виходячи з класних кімнат. Учителі як експерти зможуть створювати індивідуальні навчальні програми з урахуванням потреб учнів, що допоможе їм досягати успіху в житті
2. Герокінезіолог
У майбутньому людям все успішніше вдаватиметься долати старіння. І важливу роль тут відіграватимуть люди такої професії - володіючи знаннями в галузях гіреатрії й кінезіології. Вони не лише покращуватимуть здатність літніх людей рухатися, залишатися місцими й гнучкими, а й сприятимуть загальному благополуччю, надихаючи на нові починання.
3. Естетист
Спеціаліст цієї професії допомагатиме людям трансформувати свою зовнішність для особливих випадків, використовуючи тисчасові протези для обличчя, грим, який реагуватиме на зовнішнє середовище, та інші модифікації тіла.
4. Аналітик автотранспорту
У майбутньому автобусами й потягами будуть керувати комп'ютери. Та проблеми, які вимагатимуть участі людини, будуть вирішувати аналітики автотранспорту. Вони допомагатимуть транзитним пасажирам дістатися пункту призначення і гарантуватимуть, що транспортна система працює ефективно і без перешкод
5. Спеціаліст із сонячних технологій
За 112 годин Сонце дає стільки енергії, скільки міститься у всіх запасах нафти, вугілля і природного газу на Землі. Акумулювання цієї маси енергії за допомогою сонячних технологій під керівництвом людей такої професії дозволить нам виробляти електроенергію, вкрай необхідну для комфортного життя людини.
6. Шкільний дієтолог
Шкільний дієтолог гарантуватиме, що учні отримують харчування відповідно до їхніх особистих фізіологічних потреб. Також, шкільні дієтологи навчатимуть дітей правильно й збалансовано харчуватись
7. Ренатуралізатор
Завдання людини цієї професії - компенсувати екологічні збитки, нанесені сільській місцевосці людьми, фабриками, машинами та інтенсивним монокультурним сільським господарством
8. Персональний веб-менеджер
Людинацієї професії матиме завдання "очистити" онлайн-персону свого клієнта, вистежуючи та коригуючи незручну чи неточну інформацію або зображення, захищаючи приватне життя й репутацію людини
9. Містопланувальник
У 2030 році люди саме цієї професії розроблятимуть проекти забудови міст.Ці проекти будуть збалансовувати соціальні та культурні потреби громадян і вимоги до навантаження на довкілля
10. Посол з культури компанії
Людина цієї професії відіграватиме важливу роль у забезпеченні позитивної робочої культури, тому що працюватиме частково як гуру лідерства, терапевт, і координатор. Для опанування такої професії особі потрібні гарні навички спілкування з людьми та креативне мислення.
11. Міський фермер
Ці спеціалісти намагатимуться парниками максимально зменшити споживання енергії. Парники будуть розбудовані на багатоповерхівках та відіграватимуть важливу роль у забезпеченні міського населення городиною
12. Аудитор екосистем
Робота аудитором екосистем полягатиме у тому, щоб зрозуміти місцеву екосистему й запобігти її перевантаженню результатами людської діяльності. Такі експерти консультуватимуть уряд та органи місцевої влади з питань, пов'язаних із впливом людських спільнот на локальні екосистеми
13. Консультант з питань роботів
У майбутньому домашні роботи будуть працювати в хатньому господарстві або піклуватись про дітей чи літніх людей. Тому їх власники потребуватимуть консультацій для вибору правильного робота для сім'ї, а також подальшого його програмування та обслуговування.
14. Цифровий мемуарист
Експерт у цій царині працюватиме зі збереженням пам'яті про близьких людей після того, як хтось із них помирає, визначаючи, які аспекти онлайн-ідентичності померлої людини мають продовжувати жити
15. Дизайнер ігрофікації
Ігри робляться не тільки для дітей. Ігри є прекрасним засобом навчання для людей будь-якого віку. Дизайнер з ігрофікації буде вносити ігрову логіку до повсякденних видів діяльності, подій, продуктів і послуг
16. Експерт зі спрощення
Головним завданням у цій професії буде спростити та пришвидшити процеси організації та роботи бізнесу в різних галузях. Експерти зі спрощення будуть поєднувати навички з дизайну та соціології з компетенціями математичної геніальності
17. Архітектор віртуальної реальності
Експерт цієї сфери буде розробляти загальні та індивідуальні додатки, що відповідатимуть психічним та емоційним особливостям користувачів і дозволятимуть відпочивати та працювати у віртуальному світі
18. Інженер 3D- друку
Особа, яка розуміється на створенні або перетворенні тривимірних моделей для їх друку.Також людина цієї професії знатиметься на технічних особливостях та налаштуванні 3D-принтерів
19. Консультант з цифрової валюти
Мета роботи в цій професії - навчити людей, як управляти своїми заощадженнями та заробітком за допомогою правильного балансу систем, що складаються з різних видів цифрової валюти (наприклад, біткоїн)
20. Бібліотекар
Бібліотека 2030 року складатиметься з елементів музеїв, театрів, парків і шкіл. Бібліотекарі володітимуть не лише традиційними для професії навичками, але й навичками консультування з гуманітарних та соціальних проблем і координування локальних проектів





Вплив батьків на вибір професії дитиною

         У більшості сімей, де підростає дитина, молоді батьки вже з раннього дитинства водять її в різні гуртки, студії і навіть вдома займаються з нею, намагаючись розвинути в різних напрямках. Все це заради визначення здібностей, обдарованості, в крайньому випадку, схильності або до технічних, або до гуманітарних занять.
        Напевно, найскладніше завдання - знайти ту сферу, яка буде дійсно цікава дитині і вона максимально розкриє свої здібності.
       Безумовно, в питанні розширення кругозору та пошуку заняття до душі, важливо стежити за внутрішнім станом дитини, намагатися розгледіти її схильність до чого-небудь, але найголовніше - не ламати її природу і не втілювати в ній свої нездійснені мрії. Якщо дитина категорично не хоче чимось займатися, то не можна її до цього примушувати. Треба дозволити дитині розвиватися в рамках своєї природи.
        Але це поки вона маленька. З часом батьки прагнуть орієнтувати дитину на ті захоплення, які, знову ж на їхню думку, будуть узгоджуватися з вибором конкретної професії. Попутно постають питання, пов'язані з вибором вузу і здобуттям вищої освіти.
        Саме тут часто виникають труднощі: у дитини немає інтересу до будь-якої професії. Можливо, заважає різноманітність наявних здібностей і важко визначити головний напрямок. А може дитина ще тільки формується як особистість і не уявляє себе в дорослому житті. На жаль, так трапляється досить часто.
       Одні батьки почнуть наполягати на виборі перспективної професії, з можливістю кар'єрного зростання. Для інших важливо, щоб забезпечувалися соціальні гарантії. Дехто вважатиме основним, щоб праця гідно оплачувалася. Звичайно, важливий критерій - легкість працевлаштування. Хтось оберенайлегший варіант - піти шляхом батьків.
       У будь-якому випадку батьки повинні допомогти дитині побачити себе в будь-якій діяльності. Важливо не тиснути, не показувати крайню зацікавленість у її майбутньому. Батькам потрібно вміти дивитися на свою дитину відсторонено, так би мовити, зрозуміти, яка сформувалася особистість, який потенціал. Чи буде по силах їй здолати те завдання, яке перед нею ставлять. Постаратися зробити це об'єктивно. Адже моральні та матеріальні витрати для вступу чада в вуз можуть і не виправдатися. У результаті - розчарування і згаяний час.
           Все вищесказане, звичайно актуально для тих дітей, які мають складнощі у пошуках свого шляху.
У цьому випадку на допомогу батькам може прийти астрологія. Проаналізувавши гороскоп дитини з точки зору профорієнтації, можна визначити схильність до заняття тією чи іншою діяльністю, наявність таланту, здібностей до успішного навчання, можливість реалізації, успіху, кар'єри, матеріального достатку. Астрологічний аналіз вкаже, чи буде професія пов'язана з виробництвом, бізнесом, спортом, мистецтвом, наукою тощо.
       Це допоможе побачити свою дитину по-новому, багато відкрити для себе, а в чомусь ще раз переконатися і, звичайно, обрати навчальний заклад або спеціальність.Талант - це рідкість, а ось схильність до певної діяльності, хороші здібності є майже у всіх. Важливо їх правильно визначити, знайти своє місце і постаратися досягти задоволення від того, що робиш.


Комментариев нет:

Отправить комментарий